«شفیعه روز جزا»؛ پرونده ای برای شهادت اخت الرضا(ع)

«شفیعه روز جزا»؛ پرونده ای برای شهادت اخت الرضا(ع)

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله‌علیها) دختر امام موسی کاظم (علیه‌السلام) از امام‌زادگان مشهور و مدفون در شهر قم که دارای حرم و بارگاه و محل زیارت دوستداران اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است.

در سال ۲۰۱ هجری قمری وقتی مأمون عباسی، حضرت امام رضا (علیه‌السلام) را به عنوان ولیعهد خود تعیین نمود و به خراسان برد، حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) برای دیدار برادر، عازم خراسان گردید، اما در راه بیمار شد و در دهم ماه ربیع الثانی، در سن بیست و هشت سالگی، در شهر قم درگذشت و به خاک سپرده شد.

برخی علت درگذشت ایشان را مسمومیت و برخی غم و اندوه ناشی از کشته شدن برادران و برادرزادگان خویش در ساوه توسط مأموران عباسی دانسته‌اند.

بنابر روایات اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله‌علیها) دارای شخصیتی رفیع و والا مقام است؛ به‌طوری‌که ائمه اطهار (علیهم‌السلام) از این بانو، با جلالت و تکریم یاد کرده‌اند و حتی پیش از ولادت آن حضرت، بلکه پیش از ولادت پدر بزرگوارش، نام او بر لسان بعضی از ائمه (علیهم‌السلام) آمده و از مقام والای او سخن گفته‌اند.

خبرگزاری مهر در نظر دارد با توجه به ایام وفات حضرت فاطمه معصومه در پرونده‌ای به برنامه‌های پیش بینی شده برای این ایام در قم بپردازد.